Keresés a blogban és máshol

2012. június 1., péntek

terabithia tükrei XXVI.


Hagyományosan darabolva az évet, négy részre válik. De mérheted másképp is. Most épp az akác-olajfűz ideje van. Naná, hogy ismét elhibáztam. De mikor valami hív, általában menni szoktam. Minek haboznék? Hogy utána megbánjam, amiért maradtam?

Lakatlannak mondanám, vagy elhagyatottnak. Megszerettem ezt a teraszt. És mindegy, látszólagos üressége, mert a nem messze álldogáló olajfüzek apró sárga virágaiból –melynek illatát szerte hordja szél - tudom, hogy csak pislognom kell és ott vagyok a sosem volt világban, melyet a magam módján mindig is kedveltem. Szeretik azt sokan, csak rájuk hűlt az álarc, ezért van eltömődve a fülük és ezért nem nyílik a szájuk. Ez az Ő bajuk. És persze mindenkié, aki mellettük kénytelen élni…

Pislogj és végy egy nagy levegőt. … Nem lepődök meg túlságosan, a ház, amely előtt állok, az üvegmívesé. …
Így volt ez azon a távoli és régvolt napon is. Csak fél füllel halottam a vitát, amely ostoba és céltalan volt. Mint mindig, ha a két tábor hajthatatlan. De amin ma épp vitáztak, az eszement dolog. Aztán az üvegekre nézve, már nem csodálkoztam: a Morgan Captain Spiced üvegek között ott vigyorgott egy Special is. Valamelyik idióta eltévesztette. Végül is apró különbség: Spiced, Special. Szó se róla, jól oldja a szavakat a poharakban…

Nincs mondanivalóm a dologról. A művelt ember hajlamos pontosan megfelelő versikét vagy idézetet citálni egy-egy helyzetben. A bökkenő ott adódik, ha valaki megérti. A katasztrófa pedig akkor közelít teljes nagyságban, ha lapul még figyelemreméltó dolog, az el nem hangzott folytatásban. Okos ember pedig nem ereszt el olyan dolgot, ami félúton bumeránggá válik.

De hagyjuk ezt. Inkább kérdeznék valamit.
Amikor egy kombájn aratás közben legázol egy rókát vagy egy őzgizdát, noha ugyanaz történt Te mégis másképp ítélsz. Egyiket kissé helyesled, a másikért neheztelsz. Vagy elejét véve a felzúdulásnak inkább átfogalmazom: egyikért kevésbé neheztelsz. Hogy is van? Mert gyerekkorod meséiben az őzike jó a róka meg rossz? És ki mérte ezt? Aki írta? Csak ám valaki elmesélte, és ha akarja, kereshetett volna olyan történetet, ahol a róka jó.
A meséért te felelsz. És mindegy mit akartál mondani, számítani az fog, amit abból értenek.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése