Keresés a blogban és máshol

2012. június 16., szombat

rocking chairs I. - Kormorán kikötő - Tiszafüred

Tiszafüred - Kormorán kikötő ( N 47° 36,464' E 20° 43,088' )

Egy novemberi napon jártam arra. Ideális hely, hogy a tehenet, kutyát és gyereket kirakd a rétre... A szemed azért a pályán legyen.
Először nem értettem, mi a francot keres egy jobb sorsra érdemes kerékpár a kikötő táblája fölött, azután közelebb érve már olvashattam, hogy milyen szolgáltatásokat nyújtanak. Majd megnézed, nem ragozom.
Hintaszéknek (rocking chair) szoktam címkézni minden olyan helyet, ahol valami megfog és invitál, üljek le, lassítsak, bámészkodjak; élvezzem ami van, vagy ahol olyan dolgot látok, ami esetleg Narnia ruhás-szekrényét juttatja eszembe.
A kikötő bejárata után balra, meg is láttam a fát, ami két helyről nőtt ki. Ez rögvest eldöntötte, hogy itt szét kell nézni.
Jópofák a bérelhető házak. Nem elfeledve, hogy ez egy kikötő, azért sok mindenre van lehetőség és van elég hely is (a víztől biztonságos távolságban tényleg annyit hancúrozik gyerek és kutya, amennyit bír, annyit túrázhatsz, amíg lekopik a lábad), főző-sütő helyek és persze csónakok vég nélkül. Láttam olyan "valamit" kikötve, amiről hirtelenjében nem tudtam eldönteni mi is az, de gazdája ott nem lévén, a filmezését inkább mellőztem.
Nem tudom ki hogy van vele, de amikor az embernek szerszámra van szüksége, gondok szoktak lenni. Szerintem egy ismeretlennek hamarabb adnak ebédet idegenben, semmint szerszámot kölcsönbe. Itt megesett a lehetetlen, kaptam. Megmutatták hová tegyem le, ha végeztem. Ennyi.
A tökéletes állapotú kölcsön szerszámot visszatéve a helyére, megcéloztam a főépületet (a bejáratnál kúpos, nádtetejű épület). A környék csodálatos. még ebben a novemberi időben is.
Az épület belterének meg van a maga hangulata. Már aki fogékony az ilyesmire.
Kávét kértem, majd elfordulva bámészkodni kezdtem. A pulton koppant valami. Megkaptam a kávémat... nem tagadom, meglepődtem.
Júliusban ott a helyem. És valami azt súgja, hogy a következő évben is és azután is...



(Ami a zenét illeti, ráhagytam a YouTube-ra, hogy cseréljen hangsávot.)

A kikötő honlapja (német és cseh nyelven is elérhető):
kikötő honlapja (magyar nyelvű)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése