Keresés a blogban és máshol

2012. január 23., hétfő

farigcsák - Deákné vászna szakad


Ítélet ám. Lesz később, mert míg
vígak a napok, nem érdekes minta
vagy ha ferdén gombolod.
Lehet zsebbe telefon vagy használt
zsebkendő, odavaló bármi, míg
véled: helyénvaló.
Új hang, muzsika: csattogtatja szél -
Új szín, káprázat: csillog rajta napsütés -
Ámulat...
Csak ám,  idők során, elmúlván egy-két dolog
vagy történve, mi nem szokott, megeshet
hogy az ing kényelmetlen lesz. Neked.
A probléma, mint kötelek: nem befelé vág,
hanem kimenet: akkor van gond, mikor
szabadulsz,
nem mikor belebonyolódsz...
S arról tényleg én tehetek,
hogy inged kényelmetlen lett?
Nem szóltam ott: ne tedd,
hagytam, hogy felvegyed...
Így ha akarod, ... akár hibás is vagyok,
de ne feledd, pont a lényeg miatt,
bármit mondasz, vagy integet (és
emlékezz: telhetetlen) kezed,
arra már ideje nem
figyelek.
Máshová néz szemem, mert az
elején Inged elrendezte azt, hogy
dolgaidra legyek vak... vagy ha jobban
belegondolok, talán nem engem változtatott...
mert emlékszem, nem túl rég, elfordulva,
miként feszültél: büszkén tudja lobogtatni
szél...
Meguntad? Elszakadt? Megkopott?
Nem csillog? Vagy csak hűvös már a szél?
 - te bajod. Legyen most már tiéd -
... mert emlékszel? ...
sosem kedveltem a csereberét.
És nem bírtam soha, ha páros és
páratlan napok, reggeli és délután
hangulatok - kézen fogva arra járnak,
hol én lakok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése