Sosem szól a zene, ha olvasok. A könyvre figyelek.
Az alap valami olyasmi, hogy befolyásolni nagy hatásfokkal azokat a legegyszerűbb, akik fogékonyak a zenére. És fordítva, akik fogékonyak a zenére,
azokra lehet hatást gyakorolni. Ezt értve úgy, hogy nekik lehet színezni a
világot. Mesékkel, történetekkel, filmmel. Csak erről van szó. (Igaz, ezt
nagyon spórolósra vettem.) Ezt nem ragozom: ha a filmről lekevered a zenei
sávot, elszáll a hatás - általában. Az ember bonyolult szerkezet, hangolható.
És ez egyben természetesen fegyver is.
Az együttesek filmbe emelt számaival nincs
gond. Valahol érződik rajtuk, hogy nem e
célból születtek. Attól persze még lehetne tökéletes. De nem az. Ami igazán üt,
az azok a soundtrackok, amiket egy jól felkészült zeneszerző a neki tetsző és
átérzett filmhez megírt. A képpel mögötte pedig …
*** remark***
Ha olvasol vagy filmet nézel jutott már eszedbe,
hogy az csak pár ember története? A milliárdokból. … De valamit akart vele az,
aki eléd tette.
És jártál már úgy, hogy egy film vagy sorozatot
újra néztél, vagy könyvet újraolvastál, és a vég(e) ismeretében a kezdetkor
egyből belédnyilallat, hogy milyen felesleges is ... de mi is felesleges? ...
A függvénytáblázatokból némi tűnődés után,
töröltem minden hivatkozást.
A ’ tinta és radír’-ban ott áll a szó: ostoba.
Ehhez kellene egy kis magyarázat.
Hogy értsd. Ha a (lejjebb lévő) hivatkozásokra
kattintasz, megnyílik két klip, optimalizáltak. A film, amelyből valók: Mentiras y gordas, 2009. (Szex, parti
és hazugságok - habár az eredeti címe nem ezt jelenti). A film brutális. (Nem a
horror stílusra gondolok.) A mondanivaló. És a zenéjét direktben a filmhez
írták (át) … Azonos zenei motívumok ismétlődnek a két klipben, persze a képi
tartalmuk változik. Az első jelenet soundtrackjának címe: Tony el messias (a víz jelenlétének igztából valós oka van, a hangulat
beavatkozó szerek igénylik), a második jelenet soundtrackjának címe: Let
me freeze again to death. Senki sem beszél, Juan Carlos Molina és
Juan Manuel Sueiro zenéje szól
–illetve lökdösi a lelket- a jelenetek alatt. Ne feledd, ez csak egy történet a
világból. Ez a vége, az ostobaságnak. Az ostobát pedig többek között, így
értettem:
2. Die welle
3. Late
summer
4. Troy
5. Charlie
st. Cloud
7. St.
Johanna
8. Defying
gravity
9. Ken Park
10. Prayer’s
of Bobby
11. Anatomy
of a hate crimi
12. Napola
… és sorolhatnám vég nélkül …
Minden véleményed, szavad, mondatod, hited,
gondolatod, vallásod, cselekedeted, tetted ostobaság, ha azzal valakinek
ártasz…
Ami pedig a hallgatást illeti... csak ismételni
tudnám, amit a teraszon
már réges rég elmondtam.
***
függvénytáblázat IV.
***
(Nézd a Twilight első részét. Az oda együttesektől beemelt számok sem rosszak, természetesen. Bizonyos jeleneteknél azonban a zeneszerző -Carter Burwell-
által oda írt motívumok szólnak. És igen könnyen belegázolnak az ember lelkébe. A sima motion pictures soundtrack lemezen
hiába is keresnéd a dallamukat. A
"score" OST lemezen lehet megtalálni őket.)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése