Keresés a blogban és máshol

2012. január 25., szerda

Krisztus utolsó megkísértése - Scorsese

Valószínűleg sosem néztem volna meg, ha nem fordul elő, hogy többször, több csatorna is levette a műsoráról. Közfelháborodásból. Ez érdekes: csak én nem láttam a filmet? Ha pedig te láttad (arról nem tehetek, hogy bár bajod volt vele, mégis végignézted)  és nem tetszett - az nem ok, hogy én ne lássam. Nem tetszik, ha az értékrended rám erőlteted...
Így aztán megnéztem. Egy film. Igaz azt beszélik, ez a film volt az oka, hogy Martin Scorsese-nek 25 évet kellett várnia - közfelháborodás miatt - no comment -  az Oscar-díjra. (2007-ben, A tégla című filmért kapta.)

Amerikai filmdráma(18), 1988. Angol hang, magyar felirat. 158 perc.
Rendezte: Martin Scorsese
Willem Dafoe - Jézus
Barbara Hershey - Mária Magdolna
Harvey Keitel - Júdás
Harry Dean Stanton - Saul
Verna Bloom - Mária
Leo Burmester - Nathaniel
Dawid Bowie - Pontius Pilátus

Krisztus élete. Mondhatnám hétköznapok. De ugye Isten őt választotta ki, hogy üzenetét eljuttassa az emberekhez. Nem egyszerű meló.
A Gologotán (kereszten) a Sátán utoljára kísérti meg Jézust. Jézus lassú haldoklása közben elképzeli, milyen lenne az élete, ha Isten helyett a normális emberi sorsot választaná... Mindenkinek vannak ötletei, hogy kéne leélni az életét...
A film klasszikus alkotás. Egyszer meg kell nézni. A kutyák meg ugassák csak a holdat.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése