Keresés a blogban és máshol

2012. január 26., csütörtök

farigcsák - nyárutó


Néptelen, csendes volt az út. Kétoldalt
kukorica, napraforgó és mindenféle gyom, míg
egyszer az őszi nap finoman megkopogtatta
vállamat : Nekem is arra visz utam.
Sokáig nem szólt, én csendben bámultam
legelőt, szénaboglyát és falvakat.
Aztán: Ha már elhoztál - mondta az őszi nap,
adok valamit - és egyik szemem elé csúsztatta
aranysárga ujjait, közöttük rést nyitott.
Egyik oldalt mi sem történt, olyan volt mint
eddig is a világ, de a másikon, az őszi nap ujjain
át a jövőbe billenve árnyékká vált -
Emitt békésen ácsorogtak, míg a másikon
 már sikoltoztak napraforgók, kukoricák:
gépek aprították őket, taposták, tépték,
dobták földre vagy szórták szét oktalan.
Dominátor tiport nyulat, növényt, bogarat -
mindent eltaposott. És csak rohant, rohant
 a földeken, hogy mi a növényekből kell az
embereknek, arra mindenképpen szert tegyen ...
Fékeztem, az őszi nap mosolygott rám,
elvette ujjait és hirtelen a másik oldalra is
visszatért a nyár...
De nekem, fakó volt már...

1 megjegyzés: