Keresés a blogban és máshol

2011. szeptember 20., kedd

Szex, party és hazugságok - Let me freeze again to death (Mentiras y gor...






Ha mobilon szeretnéd megnézni a "Let me freeze again" című klipet (QR). Ez közvetlenül a youtube megfelelő helyére visz.




Nem szeretem az ostobaságot. Az ostobaság az én szememben a "nem értem"-mel egyáltalán nem azonos.

A Trafik halad a maga logikus -vagy logikátlan - útján. Nincs azon különösképpen magyarázni való, hogy annak a menetét a szövegben, nem szaggathatom meg magyarázatokkal. Egy-két mondat erejéig - talán. De már az is zavaró. A hivatkozások több célt szolgálnak és ez nem az én szórakozásom. A "remark" speciális fogalom. Elkerülhetetlen megjegyzés, amit tudomásul kell venni. Nem tartozik a fősodorhoz, csak segítség hozzá. Sosem kell rá kommentár.
Először és utoljára, ám legyen:
A saját vagy mások ostobasága ( tett, szó, gondolat ... stb.) miatt sokan mennek el feleslegesen, idő előtt. Vagy élnek rossz életet, pedig szebb is lehetne. A saját ostobaság - egy dolog. Akit viszont más ostobasága sújt, azt nem szeretem. Az ostobaság értelmezését leírtam, a filmjegyzék sem véletlen. Ha azok közül egyet sem láttál, akkor (a témához kapcsolódóan természetesen) a kedvenc mondásom jön: "keskeny elme - csukott száj". Olvass figyelmesen, úgy vedd a szavakat ahogyan írtam és ne cseréld a rendet, azért, hogy értsd - Azért írtam úgy ahogy, mert azt akartam vele, amit. (a keskeny elme és csukott száj most például ide és csak ide vonatkozik, senkit nem hülyéztem le, senkit nem tartok ostobának - csupán annyit mondtam vele, hogy ha nem tudod miről van szó, akkor miért szólalsz meg? mármint kijelentő módban: "Nem szeretem az ostobaságot. Ami a "nem értem"-mel egyáltalán nem azonos." Kérdezz, ha nem világos valami ... Stimm?) Az írásjeleket sem dísznek pakolom a szövegbe. Ha ebben sértődni valót találsz, nos ... maradjunk annyiban, hogy az én írásaim nem neked valók.

Kép és hang. Mint főérzékelés.

Kiragadtam egy felesleges pusztulást. Hogy miért ezt? Szerintem jó a képi világ. Szerintem jó a zenéje.
(Ha akkora tévedéseket megengednék magamnak, hogy a filmrészlet eredeti helyét/filmcímét eltévesztem, akkor úgy vélem, le is húzhatnám magam ... : A Nicót megszemélyesítő Yon González valóban játszott a nálunk Internátus címmel vetített sorozatban, de ez a filmrészlet a Mentiras y gordas, 2009 című filmből való. /Nálunk használt címe: Szex, parti és hazugságok/. Pont.)
Azt mondtam, hogy amit filmhez írnak, az általában ütősebb, mint egy együttes bármiért keletkezett száma, amit filmbe emelnek. Ennyi.
J. C. Molina -t jelöltem meg a zene szerzőjének. Azért, mert a film zenéjét ő szerezte (másodmagával). Hogy ő a motívumokat honnan vette, az nem az én dolgom. Tudni tudom. De a Trafikban ez lényegtelen. Ha a youtube-on figyelmesen megnézed az odatöltött klipet, akkor ott láthatod, mert ott már kitértem rá: (noha szűkszavúan - csak azért, hogy akiket lenyűgöz a zene, azok az odadobált megjegyzéseim alapján keresni tudják anélkül, hogy engem kérdezgessenek.)
H. Purcell-nek van egy zenés színpadi műve (és nem operája) Arthur király. Abban van egy részlet, amit többféleképpen is neveznek: "The Cold Song" vagy "What power art thou". A művet ismerni kell (ebben prózai és zenei jelenetek váltakoznak). A Hideg Szellem dala vagy ha jobb így: a fagy dala.
Ez az ária -habár nem az - countertenor. Amennyire tudom, Klaus Nomi tolmácsolásában klasszikus (Klaus Nomi 1944 környékén született (megdöbbentő, de nem tudják pontosan!) és 1983-ban halt meg. /És most mondjam, hogy egy ideig színházi munkásként a munkatársait szórakoztatta az énekével? .../ Ez a ruha és cipője ... az előadás mód ... abban az időben (New York) ... megéri utána olvasni, hogy az ember megértse...) Ez értelemszerűen férfi hangzás. Egy meghalt fiút viszont, dramaturgiailag női hang búcsúztatja (rendező és zeneszerző). Tökéletes képsorokkal.
Ha meghallgatod az eredetit és utána a Molina félét - nehogy már egyforma legyen.
Még azt is megtettem, hogy lerontva a klip hatását, feliratoztam. Hogy bárki értse, ha akarja. Vagy tudja, mert rezonáns és/vagy nyitott a világra ...

Eredeti, Klaus Nomi, The Cold Song:                                                                         Mobilon
                                                               
Nomi  - The Cold Song



és Klaus Nomi, Total Eclipse: (a counter-tenor kedvéért)                                           Mobilon

Nomi - Total Eclipse


A fenti felvételek archívak. Körülbelül 1981-ben jelent meg az "Urgh! A music war" című video kazetta és cd, illetve később dvd. A "new wave" korszak úttörői - mondhatnám.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése